Andrada Aurora Hansen se evidenţiază prin amploarea profesilor pe care le practică. Graphic designer, web designer, ilustrator sunt câteva din joburile încercate. Totuşi, pasiunea Aurorei pentru benzile desenate a câştigat, în prezent Aurora studiind la şcoala de animaţie „The Animation Workshop” din Danemarca.
Sunteţi un artist complet care a activat în mai multe domenii, povestiţi-ne mai multe despre acestea.
Deşi încă sunt studentă, am avut oportunitatea de a lucra împreună cu diverse companii destul de devreme. Primul job pe care l-am obţinut a fost printr-un prieten din Suedia care m-a recomandat firmei la care lucra pentru o poziţie temporară de designer grafic. Când mi-am completat studiile la prima universitate, o parte din program a fost o perioadă de practică de trei luni în cadrul unei companii unde am primit postul de designer grafic, web designer şi ilustrator. Aici am descoperit că ideea de a desena personaje, de a le dezvolta trăsături fizice şi psihologice mă atrage mai mult decât design-ul grafic. Mai recent, am început să lucrez ca ilustrator pentru benzi desenate, cărţi şi jocuri.
La baza acestor benzi desenate se află înclinaţia dvs. pentru pictură. Cum aţi descoperit această pasiune şi cum se manifesta ea în copilărie?
Am avut (şi încă am) o colecţie de cărţi bazate pe filmele clasice „Walt Disney” pe care le-am desenat şi redesenat (foarte stâlcit) de zeci de ori când eram mică. Desenele originale aveau ca subiect caii – mătuşa mea face în continuare glume pe seama mea datorită faptului că acei cai arătau mai mult ca nişte ornitorinci, dar sunt convinsă că încă are câteva desene pe pereţi. Când mi s-a acordat acces la internet, majoritatea timpului l-am petrecut pe Google Images, uitându-mă la arta din diverse filme de animaţie şi încercând să imit tehnica aplicată de artişti ca Eyvind Earle, Mary Blair sau Marc Davis, care sunt şi în prezent unii dintre artiştii mei favoriţi.
Ce v-a determinat să vă schimbaţi parcursul profesional şi să aplicaţi la şcoala de animaţie „The Animation Workshop”?
Deşi nu pot spune că nu am nici o pasiune pentru design-ul grafic, mi-am folosit toate pauzele şi timpul liber desenând lucruri care aveau foarte puţin în comun cu ceea ce studiam. La un moment dat am exprimat faptul că mi-aş dori să am mai mult timp să-mi dezvolt tehnica de desen soţului meu şi familiei sale. La puţin timp după această conversaţie, sora lui mi-a vorbit despre şcoala de animaţie „The Animation Workshop” şi am început să citesc despre programele oferite. Din cele trei programe universitare: Character Animation, Computer Graphic Animation şi Graphic Storytelling, am ajuns la concluzia că ultimul mi s-ar potrivi cel mai bine datorită concentrării pe comunicare vizuală, storyboarding şi concept art.
Povestiţi-ne despre această şcoală. Ce vă place cel mai mult în cadrul procesului de studiu? Ce o face specială? De ce anume aţi ales această instituţie?
La început, ideea că aş putea lucra în domeniul animaţiei mi se părea nebunească. “The Animation Workshop” este o şcoală cu un sistem unic. Lucrează cu ceva numit un „guest teacher system” – asta însemnând că programul de studiu este structurat în workshop-uri de o săptămână sau două cu un profesor invitat din străinătate, de obicei cu experienţă în domeniul animaţiei sau a benzilor desenate. Datorită acestui sistem, elevii vin în contact cu profesionişti care lucrează pentru companii mari precum Walt Disney, DreamWorks, DC Comics, Marvel Comics, etc., dar şi ilustratori sau scriitori freelance. Aceasta creează o oportunitate de networking pe care o consider de neegalat.
Consideraţi că în Danemarca sunt cursuri mai calitative sau oportunităţi mai bune ca în România pentru domeniul în care activaţi?
Mi-e dificil să compar. Când am plecat din România, nu aveam în minte ideea că aş ajunge să lucrez în domeniul artei, aşa că nu am avut motiv să investighez posibilităţi acolo, fie pentru studii sau pentru job-uri în domeniu, dar citesc titluri ca „HAC!” cu mare drag, iar studio-urile precum „Toppen” sau „FrameBreed” mă bucură tare mult. De fapt, recent am avut şansa de a lucra cu o companie românească – e întotdeauna un sentiment frumos să lucrez cu cineva de acasă!
De ce calităţi ar trebui să dispună un ilustrator, un graphic designer, character designer pentru a se remarca prin lucrările lui?
Pentru mine este importantă dorinţa de a deveni din ce în ce mai bun, mereu. De a învăţa cât mai mult de la cât mai mulţi profesionişti, de a te înconjura cu artă de toate felurile (asta face minuni şi pentru inspiraţie). În acelaşi timp, îmi pare foarte importantă disciplina – în special datorită faptului că atunci când lucrezi freelance, de cele mai multe ori o faci de acasă, iar distracţiile sunt multe în acest caz. Dar cel mai important este sa simţi dedicaţie totală şi profundă pentru ceea ce faci.
De unde vă inspiraţi în realizarea lucrărilor?
Cumpăr cât se poate de des cărţi cu titlul „The art of (inseraţi un nume de film sau joc aici)”. În general filmele de animaţie şi jocurile video mă menţin în formă, dar una dintre activităţile mele favorite este să vizitez diferite locaţii şi să fac cât mai multe poze – poate voi folosi o culoare dintr-o fotografie, sau poate o fereastră are un design aparte pe care-l pot aplica mai târziu într-o lucrare. Nu ştii niciodată cu siguranţă de unde va veni inspiraţia.
Este character designer-ul un copil în suflet? Dacă „da”, atunci care e povestea dvs. preferată?
Da, absolut! Deşi funcţionez acceptabil ca adult, de multe ori simt că am mai multe în comun cu un copil. Pentru că m-au interesat întotdeauna poveştile sinistre, „Coraline” e o poveste care a rămas cu mine pâna în prezent. Faptul că în 2009, romanul a fost transformat într-un film de animaţie care a reuşit să aducă aerul creepy pe ecran nu a făcut decât să sedimenteze povestea ca favorită.
Se reflectă faptul că faceţi animaţie, în viaţa dvs. cotidiană? În felul de a vă îmbrăca, decora casa sau în cadrul petrecerilor de Halloween?
Da, pasiunea mea pentru filmele de animaţie este destul de evidentă – am o gramadă de funko pops (posibil prea multe), postere, cărţi. Şi da, poate o mare parte din hainele mele trădează o înclinaţie spre animaţie.
Care sunt proiectele la care lucraţi pe moment?
Lucrez împreună cu o publicaţie daneză pe nume „Alvilda” pentru design-ul unor cărţi numite „Roomies”, scrise de autoarea Karen vad Bruun, un proiect personal inspirat din folclorul românesc pe care l-am numit „The land whispers” şi care va fi o antologie de poveşti originale ilustrate şi un proiect despre care nu pot spune prea multe în momentul de faţă.
Dacă aţi fi un personaj dintr-o poveste deja existentă sau una creată de dvs., care ar fi acesta?
Cred că aş fi tipul anti-erou.
Câteva calităţi care vă definesc ca persoană?
Cred că sunt perseverentă, pasionată şi deschisă către idei noi.
Aveţi mai multe direcţii profesionale, care rămâne totuşi domeniul dvs. preferat, cel în care aţi dori să evoluaţi profesional pe viitor?
Mi-aş dori tare mult să lucrez în visual development – ar fi un vis devenit realitate să pot crea întregi universuri şi apoi să le împart cu restul lumii.
Facebook / DeviantArt / Carbonmade / Linkedin / Tumbrl / Pinterest
©Foto Andrada Aurora Hansen